Deklaracja Dostępności Urzędu Miejskiego w Skarszewach
Deklaracja dostępności Urzędu Miejskiego w Skarszewach
Urząd Miejski w Skarszewach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Skarszewach.
- Data publikacji strony internetowej:2015-11-27
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:2019-01-10
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Na stronie są linki do filmów, do których nie dodano napisów dla niesłyszących, m.in. z uwagi na fakt, iż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków.
Zamieszczone dokumenty w formie skanów i brak ich odpowiedników w formie dostępnej lub brak odwzorowania treści w stronie internetowej.
Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.,
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:2021-03-10
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:2021-11-04
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marcin Komar.
- E-mail: marcin.komar@skarszewy.pl
- Telefon: 58 588 22 01
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Skarszew
Burmistrz Skarszew oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miejskiego znajduje się przy Placu gen. Józefa Hallera 18 w Skarszewach.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: główne - od Placu gen. Józefa Hallera, do którego prowadzą schody oraz boczne - od strony Placu Zamkowego, z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach. Ponadto przy wejściu bocznym zamontowano dzwonek i skrzynkę na dokumenty.
Wewnątrz budynku znajdują się schody prowadzące na I i II piętro. W budynku nie ma windy i platformy dla niepełnosprawnych.
Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych są wyznaczone w pobliżu Urzędu Miejskiego, na Placu gen. Hallera.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W Urzędzie Miejskim nie ma pracownika posługującego się językiem migowym.
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia
W Urzędzie Miejskim został powołany Zespół ds. wdrożenia przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w składzie:
Maciej Jędrzyński – koordynator do spraw dostępności
maciej.jedrzynski@skarszewy.pl
58 588 22 01 wew. 39
Martyna Galińska – członek zespołu w zakresie spraw wdrożenia dostępności architektonicznej
martyna.galinska@skarszewy.pl
tel. 58 588 22 01 wew. 32
Marcin Komar – członek zespołu w zakresie spraw wdrożenia dostępności cyfrowej
admin@skarszewy.pl
tel. 58 588 22 01 wew. 36
Adam Becker – członek zespołu w zakresie spraw wdrożenia dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
adam.becker@skarszewy.pl
tel. 58 588 22 01 wew. 11
Aplikacje mobilne
Deklaracje wedle uznania
Aplikacja BLISKO jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Wyjątek stanowią wyłączenia wymienione poniżej.
Niedostępne elementy i treści:
Grafiki publikowane w aplikacji nie zawierają alternatywnej treści. Obecnie twórca aplikacji pracuje nad umożliwieniem dodawania alternatywnej treści do nowo dodawanych załączników. Przewidywany czas, od którego załączniki graficzne będą zawierać alternatywną treść, to 31 grudnia 2021 r.
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 2021-06-23 mogą nie być dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
Mapy w aplikacji nie są dostępne cyfrowo. Twórca aplikacji korzysta z zewnętrznej biblioteki Mapbox, która nie deklaruje dostępności cyfrowej swoich map. Obecnie na rynku nie ma alternatywnego rozwiązania, które deklarowałoby dostępność cyfrową map. Zgodnie z tym, zapewnienie dostępności funkcji map oznacza bardzo wysokie koszty, które twórca aplikacji ocenił jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.
Aplikacja mobilna „Skarszewy” jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie na telefon komórkowy i tablet. W aplikacji są udostępniane linki do filmów, do których nie dodano napisów dla niesłyszących. Użytkownik aplikacji może wybrać wersję wersji kontrastową oraz opcję powiększenia czcionki, a nagrania lektorskie można odczytać wchodząc na kartę danego obiektu.