Informacje Starostwa Powiatowego dotyczące zbycia i nabycia pojazdów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Starogardzie Gdańskim przekazuje mieszkańcom informacje dotyczące zbycia i nabycia pojazdów wraz z terminami.
Zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów zarejestrowanych na terenie RP
Szanowni Klienci przypominamy, w jaki sposób można dokonać zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu. Jednocześnie zachęcamy do korzystania z drogi elektronicznej.
1) Droga elektroniczna z wykorzystaniem skrzynki podawczej Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych – www.esp.pwpw.pl
Po zalogowaniu do systemu należy wybrać rodzaj wniosku, który zamierza się złożyć „Zgłoszenie zbycia pojazdu” lub „Zgłoszenie nabycia pojazd”, a następnie uzupełnić dane dotyczące właściciela oraz pojazdu. Załączamy skan umowy bądź faktury i podpisujemy wniosek za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego. Wniosek zostanie przekazany do urzędu. Przy wysłanym wniosku pojawi się Urzędowe Potwierdzenie Odbioru. Jest to elektroniczne potwierdzenie równoważne z potwierdzeniem złożenia wniosku w urzędzie.
2) Droga elektroniczna z wykorzystaniem platformy ePUAP
Specjalnie przygotowany formularz ułatwi przekazanie niezbędnych danych, zadba o ich kompletność, a także pozwoli dołączyć skan lub zdjęcie dokumentu potwierdzającego zakup/sprzedaż pojazdu.
Kliknij w link, by złożyć przez ePUAP zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu zarejestrowanego:
3) Droga pocztowa
Istnieje możliwość zgłoszenia zbycia pojazdu drogą pocztową. Należy wtedy przesłać wypełniony wniosek - zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu dołączając do niego kopię dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu (np. umowa, faktura). Formularze do pobrania znajdą Państwo na stoliku na holu Wydziału lub na stronie https://powiatstarogard.pl/wydzial-komunikacji-transportu-i-idrog/rejestracja-pojazdow/zawiadomienie-o-zbyciu-lub-nabyciu-pojazdu/.
4) Osobiście
Zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdów można składać osobiście w pokojach 19, 20. Należy wcześniej pobrać numerek „B” z automatu biletowego znajdującego się na holu Wydziału. Można również złożyć zgłoszenie na na punkcie informacyjnym Starostwa, gdzie można uzyskać na kopii dokumentów potwierdzenie złożenia wniosku. Zgłoszenia zbycia/ nabycia można także wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed wejściem do budynku Starostwa. Zgłoszenie musi zawierać wypełniony wniosek oraz kopię umowy bądź faktury. Formularze do pobrania znajdą Państwo na stoliku na holu Wydziału lub na stronie https://powiatstarogard.pl/wydzial-komunikacji-transportu-i-idrog/rejestracja-pojazdow/zawiadomienie-o-zbyciu-lub-nabyciu-pojazdu/.
Niewykonanie obowiązku zgłoszenia zbycia/ nabycia pojazdu w ustawowym terminie spowoduje nałożenie kary finansowej w wysokości od 200 do 1000 zł.
TERMINY
Pojazd sprawdzony z UE, zakupiony lub sprzedany na terenie RP w terminie:
- 01 styczeń 2021r. - 30 czerwiec 2021r.
30 dni na rejestrację, zgłoszenie nabycia/ zbycia
- od 01 lipca 2021r. do dnia odwołania stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego
60 dni na rejestrację, zgłoszenie nabycia/ zbycia
od daty sprowadzenia, od daty na umowie lub fakturze.